Geoblog.pl    beztroski    Podróże    Azja płd.-wsch. - 4 miechy na ryżu - część 3    White Beach i ekologia

White Beach i ekologia

Filipiny
Filipiny, Puerto Galera
Przejechano 12001 km

Po rześkim klimacie w górach pojechaliśmy na plażę,trochę popluskać się w morzu i wygrzać na słoneczku.W końcu od ostatniego plażowania minęło już 9 dni:-).
Trafiliśmy do miejsca oddalonego o 3 godziny jazdy od Manili i choć mamy tu długi weekend,a miejsce uchodzi za drogie,udało się znależć bambo-chatę w przystępnej cenie.White Beach na której mieszkamy nie do końca jest taka biała i niekoniecznie jest w naszym guście.Gęsta zabudowa,głośna muza bębni z każdej strony,a ponieważ to prawie jak nasza majówka,ludzi full.Wyobrażenie rajskości miejsca spełzło na niczym,jednak,żeby nie narzekać spacerujemy i szukamy pięknych odosobnionych miejsc.Znależć je nie jest trudno,wystarczy pójść w jedną czy drugo stronę plażą,oddalić się od zgiełku i już mamy to czego szukamy – swój kawałek białego piachu,palmy i ciszę ,bez krążących sprzedawców chipsów z przypieczonych świńskich skór,zapachu miesą z grila czy natrętnych masażystek,które tylko udają,że masują.
Zauważyliśmy,że wszyscy starają się tu być bardzo ekologiczni.To pierwsze miejsce w Azji,gdzie niezbyt ochoczo dają torebki plastikowe,a zakupy w sklepach w ostateczności pakują w papierowe torby,często ręcznie zrobionych ze starych gazet.Nawet kobietka w pralni zapakowała nam pranie w biodegradowalną folię.Szok!
W miasteczku są stacje uzdatniania i filtrowania wody,gdzie można kupić wodę do picia w bardzo niskiej cenie.Najdroższy tylko jest baniak lub butelki,a potem przy napełnianiu cena wody to żart.Należy dodać ,że woda butelkowana na Filipinach jest dosyć droga,często prawie w cenie piwa,jednak piwem zębów się nie umyje:-)).
Żeby nie było tak pięknie i kolorowo to lokalni turyści wcale nie dbają tak o swoje środowisko,po tym jak jedzą czy piją na plaży,po prostu wstają i odchodzą,a burdel zostaje,czyli klasycznie po azjatycku.
Czyżby to ekologia na pokaz,czy jednak początek nowej ery?

Informacje praktyczne:

Nocny autobus Banaue – Manila – 530php/42pln/os

Autobus Manila – Batangas pier – 175php/14pln

Łódz Batangas – Puerto Galera – 355php/28pln (łącznie z terminal tax i klimatycznym:-))