Geoblog.pl    beztroski    Podróże    Azja poł.-wsch. - 4 miechy na ryżu-część 2    Droga powrotna do Makassaru

Droga powrotna do Makassaru

Indonezja
Indonezja, Luwuk

Po pięciu godzinach rejsu dotarliśmy do Ampany,to dla nas tylko miejsce tranzytowe,jutro jedziemy do Luwuku,skąd mamy samolot do Makassaru.Tym razem nocujemy w domu sympatycznych tubylców,mamy okazję zobaczyć jak żyją i mieszkają.
Do Luwuku jedziemy wynajętym autem.Droga to tradycyjnie już jedna wielka dziura i łatanina,czasem naprawdę przydałaby się terenówka.Chyba już się przyzwyczailiśmy.
W Luwuku wynajmujemy hotel z klimą,białą pościelą,łazienką z bieżącą,czystąwodą.Trochę zmęczyły nas już spartańskie warunki,potrzebujemy komfortu.Trzeba się doprać,domyć,fryzjer ,generalnie wrócić do wizerunku białego człowieka:-).
W Luwuku turystów to już naprawdę widują sporadycznie,więc wiecie jak na nas reagują.Wieść o dwójce białasów szybko się roznosi,niebawem odwiedza nas w hotelu student:
-Dzień dobry,mam na imię Judi,nie chce pieniędzy,ani nic,tylko chciałbym ćwiczyć mój angielski i rozmawiać z Wami.Mogę być Waszym przewodnikiem?
No i weż tu człowieku odmów,zwłaszcza że chłopak sympatyczny i kontaktowy,więc łazi z nami po fryzjerach,pralniach ,sklepach,no i stara się pokazać nam jak najlepiej swoje miasto.Całkiem przyjemnie.