Geoblog.pl    beztroski    Podróże    Azja poł.-wsch. - 4 miechy na ryżu-część 2    Togeany – Kadiriri

Togeany – Kadiriri

Indonezja
Indonezja, Kadiriri

Ostatnim miejscem naszego pobytu na Togeanach jest wyspa Kadiriri,najpopularniejsza destynacja w tym rejonie.Na może 200 metrowej plaży zlokalizowane są 3 ośrodki,wybraliśmy Kadidiri Paradise.Choć ta wyspa jest najbardziej znana,to poprzednie miejsca były zdecydowanie bardziej rajskie.Rafa przy plaży słabiutka,ryb też niewiele.Skusiliśmy się na snorkeligową wycieczkę,ale i tu rafa nie powaliła.Niebywałą atrakcją była za to kąpiel w jeziorze pełnym meduz.Natura dziwnie to stworzyla,zagęszczenie meduz sporych rozmiarów jest duże,może z 10 sztuk na metr sześcienny,ale wszystkie bezpieczne dla ludzi.Odczucie jest ciekawe,to taka kąpiel w galaretkach:-).
Na Togeany trudno się dostać,ale wyjechać stąd też nie łatwo.Teoretycznie jakiś prom lub publiczna łódka pływa prawie codziennie,ale od kilku dni w 2 statkach są uszkodzone silniki i oczywiście nikt nie wie kiedy wszystko wróci do normy.Dlatego też kiedy w sobotę rano zobaczyliśmy duży prom z Gorontalo do Ampany,błyskawicznie decydujemy się ewakuować.Wracamy do „cywilizacji”:-).