Geoblog.pl    beztroski    Podróże    Azja południowo-wschodnia 2011 - 4 miechy na ryżu:-))    Malezja to jest to!

Malezja to jest to!

Malezja
Malezja, Penang
Przejechano 19654 km

Pierwotnie mieliśmy wracać z Medanu do Malezji promem,ale okazało się że trafiliśmy bilety lotnicze w super cenie – taniej niż prom.Tak więc od rana biegiem do biura,a już o 13.00 wylatujemy.Niewielki międzynarodowe lotnisko o nazwie „Polonia” znajduje się w centrum miasta.

Linie lotnicze LionAir, którymi lecimy, nie cieszą się najlepszą opinią ,ale jak dla nas 50 minutowy lot 70 osobowym ATRem to czysta przyjemność.Zaskoczyła nas tylko broszurka przy każdym siedzeniu,a w niej modlitwa m.in. o szczęśliwy lot we wszystkich podstawowych religiach świata.W sumie pomodlić się nie zaszkodzi:-).

Malezyjska wyspa Penang wita nas lazurowym niebem i słońcem.Miło jest wrócić do cywilizacji.Miejskim,czystym,zupełnie nowym autobusem jedziemy z lotniska do Batu Ferringi około 1,5 godziny.To najpopularniejsza plaża na Penang.

Sama wyspa jest bardzo zurbanizowana,mnóstwo tu hoteli najwyższej klasy i apartamentowców.To popularne miejsce wypoczynku Malajów i Singapurczyków.Stolica wyspy Georgetown pełniła kiedyś rolę kluczowego portu w tym rejonie świata,pozostałością po tym okresie jest cała masa kolonialnych zabudowań.Sporo czasu można spędzić szwędając się po mieście,my poświęcamy mu tylko jedno popołudnie.

Plaża w Batu Ferringi obfituje we wszelkie możliwe atrakcje,na wodzie aż gęsto od skuterów i motorówek.Jest czysto,ale wąsko i mimo wysokiego sezonu i wielu hoteli,tłumów jakoś nie widać.

Jednego dnia wybraliśmy się do pobliskiego Parku Narodowego wyspy Penang.Po półtorej godzinie marszu przez dżunglę (oczywiście znowu się upociliśmy) dotarliśmy do bardzo przyjemnej zatoczki z plażą.Spędziliśmy tam super czas,zwłaszcza ,że oprócz nas było tylko kilka osób.Jedynie w wodzie były niebezpieczne meduzy,które nie dały nam swobodnie popływać.Kupę radochy sprawił nam żółw lądowy sporych rozmiarów,przypadkiem napotkany na leśnej ścieżce.

W Travel Lodge,gdzie mieszkamy,zatrzymało się też kilku Polaków,więc wieczory spędzamy na wspólnych kolacyjkach ,a potem nocne polaków rozmowy przy lokalnym rozpuszczalniku:-).

Informacje praktyczne:

Waluta to znowu ringit. 1Rm = ok. 1 pln

Samolot Medan – Penang – 300.000rp/os

Opłata wylotowa z Medanu – 75.000rp/os (uwaga – opłata jest różna zależnie od lotniska)

Autobus nr.102 z lotniska do Batu Ferringi – 4rm/os

pokój w Travel Lodge – 70rm (z air.-con. +łazienka) – w cenie udostępniona jest też kuchnie i pralka – oj,wypraliśmy się:-)