Geoblog.pl    beztroski    Podróże    Azja południowo-wschodnia 2011 - 4 miechy na ryżu:-))    Wolna sobota

Wolna sobota

Malezja
Malezja, Kuching

Dzisiaj dzień regeneracyjny,bez żadnych ambitnych planów.Pospaliśmy do 9.00tej,polaziliśmy po mieście odwiedzając m.in. weekendowy bazar,na który mieszkańcy okolicznych wiosek przyjeżdżają co tydzień ze swoimi produktami.W końcu skusiliśmy się na spróbowanie duriana – nastrajaliśmy się do tego już od dawna.To strasznie śmierdzący owoc,ale dla tubylców to delicje.Nam zdecydowanie nie posmakował,wręcz wywołał odruch wymiotny – zapach i smak podobny do zgniłej cebuli,czosnku i padliny.A fuj!

Przy nabrzeżu trafiliśmy na przedstawienie ,tańce ludowe w wykonaniu dzieciaków i nie tylko.

Coraz bardziej się tu zadomawiamy,mamy swoje sklepy i ulubione garkuchnie,mamy nawet swojego aptekarza.Najpierw leczył z anginy mnie,a teraz Magdę,bo dostała jakąś wysypkę.

Podoba nam się tryb życia mieszkanców Kuching.Większość sklepów,restauracji,banków,a nawet komunikacja miejska zamyka się około godz. 18.00,soboty i niedziele też są wolne.Wieczorami i w weekendy widać mieszkaców spacerujących całymi rodzinami.Widać cenią swój czas i życie prywatne.To chyba pierwsze takie miejsce w Azji ,gdzie nie tylko praca i kasa się liczy.

Niestety czas się zbierać.

Nasz kolejny cel to Belaga,wioska położona w sercu dżungli,dokąd dotrzeć można tylko rzeką.Podróż może nam zająć 2 lub 3 dni,a tak naprawdę nie wiemy czy uda nam się tam dostać,gdyż niski poziom wody w górnym biegu rzeki może nam w tym przeszkodzić.