Geoblog.pl    beztroski    Podróże    Azja południowo-wschodnia 2011 - 4 miechy na ryżu:-))    Znowu rajska wyspa

Znowu rajska wyspa

Tajlandia, Ko Lipe
Przejechano 19829 km

Jako że czas naszego wyjazdu powoli się kończy,skupiamy się już teraz tylko na czystym relaksie:-).Zmierzamy do wysepki Ko Lipe,już wcześniej słyszeliśmy o niej wiele pozytywów,zawsze jednak była nie po drodze.Teraz jest okazja,bo z Langkawi kursują bezpośrednio na nią szybkie promy.

Już od brzegu nam się podobało,wysepka na tyle mała,że nie ma nawet pomostu do którego może przybić prom,więc do brzegu dopływamy charakterystyczną tajską łódką.Na plaży stoi mała budka – to biuro emigracyjne,dostajemy pieczątkę wjazdową i po 3 miesiącach znowu jesteśmy w Tajlandii.

Jeśli pamiętacie jeszcze opis wysepki Gili Air w Indonezji,to tu jest podobnie.Brak dróg i samochodów,a główny „deptak” to 3 metrowej szerokości alejka łącząca dwa krańce wyspy i jej główne plaże – Pattaya Beach i Sunset Beach – cała alejka to może z 600metrów.

Biały piasek i szmaragdowy kolor wody urzekł nas na tyle,że zostaliśmy tu 6 dni.

Wyspa nie należy do najtańszych,a wręcz nie spotkaliśmy chyba w Tajlandii tak drogiego miejsca.No cóż,takie miejsca kosztują.

Informacje praktyczne:

Prom Langkawi – Ko Lipe – 115rm/os

Waluta to znowu Bath – 10Bath = ok 1pln

Bungalow w Thai Hut – 700 bath

Tajskie curry z ryżem – 100 bath

Masaż 1 godzinny – 300 bath

Uwaga – brak bankomatu na wyspie.